Våren, kom nu!

Nu sitter jag i soffan och njuter av tystnaden och egna tiden =) Denna tiden är min viktigaste stund på hela dygnet, när jag bara får vara och göra ingenting, ladda om batterierna för nästa dag som kommer.

Nu på eftermiddan efter att Jimmy åkt och jobbat igen så ville jag bara ut i solen och känna på våren. Så jag klädde på alla barn och gick ut på baksidan, småttingarna låg i vagnen och efter en stund somnade dom. Jag skyndade på våren lite och skottade bort all snö på första etaget av trallen, vill bara att snön ska försvinna nu så jag kan få plocka fram utemöblerna och plantera blommor. Men men snart så....

Fasiken va trist det är att träna och äta bättre när man är jätte svullen om magen, jäkla mens helvete! Måste man ha den, så jäkla trist och bökigt, vill inte ha den längre... Världens sämsta grej!

Jag börjar ana att Agnes nog är lite magsjuk för hon är väldigt dålig i magen och gnäller ovanligt mycket, får se hur natten blir... Men hoppas givetvis på att jag får sova i natt, känns som att det behövs.

Nu ska jag kolla på sofias änglar och dricka lite vatten, mumma... haha..

Bye bye för idag!


Såhär fint blev det!

Kommentarer
Postat av: sargit

men så imponerad jag blir av dig. Då jag var hemma med våra små troll orkade jag ingenting utöver att ta hand om dem. Då de sov sov även jag :)

Om jag nu inte var ute på promenad förstås.

Hemma sysslorna skötte min man oftast men städningen fick ligga väldigt lågt (vilket den fortfarande gör).

Och här får jag läsa att du tränar, skottar snö och orkar med en massa annat :)

Håller med om att den egna tiden är guldvärt! Tyvärr så blir min egna tid oftast först mitt i natten vilket tär på nattsömnen, men det är självförvållat.

Nu stal jag till mig fem minuter vid hemkomsten från jobbet för en glass och datorpaus, innan jag ska röja lite här hemma.

Hare gott!

2011-03-15 @ 20:42:49
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com
Postat av: Annica

Jag är en person som mår bäst av att ha många bollar i luften, sen har jag svårt att sitta stilla med tvillingarna för då känns det som att tiden går så långsamt. Vill hellre ha fullt upp så tiden går så jag kommer till min egna tid lite snabbare plus att saker och ting blir gjort :-) Speciellt på vardagarna behöver jag min egen tid så mycket så jag klarar mina fem dygn med alla barn själv innan mannen kommer hem. Hoppas allt är bra med er!

2011-03-15 @ 21:39:40
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0