Falling or Flying

Nu ligger alla barn i sina sängar och sussar gott, blev även en tidig kväll för stora tösen.
Alla barn har varit extremt gnälliga idag och Andi och Agnes verkar vara dåliga båda två i magen och feber på båda så dom fick lite alvedon nu innan dom la sig så kanske dom sover bättre inatt. *hoppas*

Jennie har kommit in i någon konstig fas, för ena sekunden är hon världens sötaste som är super snäll och gullig men i nästa sekund så bråkar hon om allt och skriker och gråter helt hysteriskt. Hoppas verkligen detta går över snart för det är riktigt jobbigt, tycker ju inte om trotsiga barn...

Nu när barnen sover så har jag lagt mig i soffan med laptopen i knät, musiken är på och jag lyssnar bara på massa lugna godingar =) Bara njuter av egen tid och den lugna musiken, ger mig själv styrka att orka morgondagen.

Imorgon blir det upp redan vid halv åtta för Andi ska på ny hörselkontroll igen, hoppas verkligen att dom hittar vatten bakom trumhinnan så att han kan få börja höra på sitt högra öra också och att det inte är något allvarligt fel. Jag var själv öronbarn när jag var liten och det var skit jobbigt med alla röroperationer, så jag vill inte att Andi ska behöva göra det. Under tiden vi är där får Agnes och Jennie vara hemma med Jimmy, han kommer hem nån gång i natt från jobb sen måste han åka igen när jag kommer hem med Andi men snart är det helg, längtar!

Apropå nått helt annat så läste jag en artikel idag om gåstolar och att det är helt fel att kalla det för lära gåstolar då det inte hjälper barnet att lära sig krypa eller gå, snarare tvärtom! Det är helt okej att använda en gåstol om man använder den typ max en timme om dan och då ska man ha bra uppsikt över barnet så att det inte kommer åt saker på högre höjder och gör sig illa. Läste även att det är ett antal 100 barn som skadar sig varje år i gåstolen i sverige och i många andra länder har man förbjudit gåstolen helt och hållet... Jag hade en gåstol till Jennie men hon fick sitta i den när hon kunde krypa ordentligt plus att hon bara fick sitta i den korta stunder, annars var det golvet som gällde. Nu med twinsen kommer det bli samma sak, finns så många andra sätt att roa ett barn på. Läste även att det fanns teorier om att barn som suttit i gåstolar lär sig att gå på fel sätt och får lära om på nytt när dom blir äldre... Låter också väldigt jobbigt...

Folk får givetvis göra som dom vill med sina barn och gåstol men jag är inte helt förtjust i att man använder gåstolar hela dagarna och det borde framgå bättre information om risker på kartongen när man köper en gåstol.
Hur gör ni med gåstolar och vad har ni för erfarenheter om dom?


På lördag är det kalas för min underbara syster dotter, önskar verkligen att jag hade kunnat varit där men det är ju så långt att åka plus att barnen mår si sådär =( Vid såna här tillfällen saknar man faktiskt att vi inte bor närmare varandra för då hade jag absolut kommit och sjungit, nått sånt vill man ju inte missa!
Men när jag träffar henne nästa gång ska hon få paket och massa firande! =)

Nu ska jag fortsätta njuta av den lugna musiken och sen blir det en dusch och sen krypa ner i sängen och äntligen kolla på Greys! Så jäkla härligt att det har börjat igen!!

Måste även skicka massa krya på dig kramar till Emelie, bli frisk nu tjejen så vi kan ha vår tjejkväll på lördag! Love u!

Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv

Hej!



Tusen tack.

Ja visst är de så! Men jag längtar tills vi flyttar så familjens pappa slipper pendla 40 min hem igen och på så vis hinna hem lite tidigare. Det blir rätt kämpigt att ta hand om alla barnen små barnen hela dagen med både lunch, mellanmål, middag och nattningar :) Men de går ju, jag är van. Haha.

2011-03-16 @ 20:11:30
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv

Ja det verkar ändå vara rätt vanligt när man kikar omkring. Många mammor som har det så :)

I början undrade jag hur tusan det skulle gå då barnen är så små.. men man finner ju egna tips&knep som gör att vardagen fungerar :)

2011-03-16 @ 21:17:07
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans
Postat av: Anna-Mamma till Kevin

Tack! Roligt att du kikade in! :)



Ja en kaffe i solen kan ju aldrig bli fel! :)

2011-03-17 @ 07:37:04
URL: http://annacondas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0