The reason why

Kontrollen av barnen gick bra, dom växer som dom ska så det var härligt!
Däremot så var det inte lika kul att dom skulle få två sprutor var, jag trodde det var en. Men ne då nu för tiden är det två, en i varsitt lår. Som tur var så hämtade hon en till så dom stack varsitt lår exakt samtidigt så att småttingarna uppfattade det som ett stick. Agnes fick börja och hon grät så sjukt mycket när dom stack henne, har aldrig hört henne så ledsen, gjorde lite ont i mammahjärtat. Andi däremot, han tjöt till en halv sekund sen var det bra, det är nog för att han har så knubbiga ben så han kände det inte..haha..

Efteråt så åkte jag förbi jobbet och fixade lite medans twinsen följde med mormor hem. Sen gick jag hem till mormor och vilade på soffan med Agnes och Andi låg o sov på lekfilten. Sen var klockan tre helt plötsligt och stora tösen skulle hämtas från dagis så vi åkte iväg allihopa, jag, mormor, Andi och Agnes. Tösen hade haft jätte kul på dagis och ville inte alls följa med hem, men med lite övertalning så gick det :-) Det är så härligt att hon trivs så bra på sitt dagis och att hon får egen tid med sina vänner och slippa oss andra i familjen ett tag :-)

Väl hemma så var det dags att mata småttingara, idag fick dom lite gröt och lite ersättning. Just nu blandar jag lite tills dom har vant sig mer vid gröten sen ersätter jag halv fyra målet helt och hållet.

Sedan tog vi det bara lugnt allihopa, Agnes och Andi har sovit nästan hela eftermiddan/kvällen, tror att det beror på sprutorna, så vi får se hur dom sover i natt.

När alla barnen gått och lagt sig så gjorde jag lite magövningar, vill verkligen komma i form nu. Men det är svårt när det gäller vad man ska äta och så.. Men en dag i taget så blir det nog bra :-) Har ni tips på övningar eller mat så skriv gärna en kommentar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0