Nästan 15 grader!

Shit vilket härligt väder det har varit idag, tempen visade 14,6 grader i skuggan! Underbart!

Det blev städning idag, men jag hann enbart med övervåningen och byta sängkläder i alla sängar så det kommer bli super härligt att gå o lägga sig idag =) På nedervåningen har jag bara plockat undan så jag kan damma och dammsuga imorgon... På torsdag när Jennie är på dagis ska jag passa på att rensa bland hennes leksaker, hon har så mycket små leksaker som antingen är trasigt eller som hon inte leker med så det ska kastas. Men jag får passa på när hon inte är hemma för hon blir bara ledsen när hon är med men är hon inte hemma så märker hon inte ens att det är borta när hon kommer hem. Hon brukar bara tycka att jag har gjort fint så det är kanon!

Pappa kom förbi en sväng på dan idag och målade köksbordet en gång till, tyvärr så lyser det gula från lacken igenom lite, så det får bli ett lager till sen ska jag åka till färgaffären och köpa rätt lack att ha på.
Morfar och Jennie lekte på baksidan, dom spelade fotboll, riddare och gjorde snökakor =) Men det bästa av allt dom skottade bort resten av snön på altanen så nu är det så fint! Tror att möblerna åker fram nästa helg så man kan sitta där ute igen, längtar så efter våren och sommaren.

Morfar och Jennie leker

Idag gick det kanon att mata Agnes och Andi med gröten, det tog totalt en kvart så var båda färdiga! Äntligen har Agnes förstått att man ska svälja gröten och inte spotta ut den tre gånger först...hehe.. Skönt! Om två veckor ska dom få prova potatis, mumma! Fast jag måste verkligen hämta hem våra matstolar, en står i källaren hos mamma och en hos mammas väninna. Det börjar bli jobbigt att mata dom i babysittrarna...hehe...

Senare på eftermiddagen så fick Agnes och Andi sitta i babysittrarna och titta på pippi med Jennie medans jag drog fram crosstrainern.

Idag blev det:
Crosstrainer 5minuter
45 armhävningar
Crosstrainer 5minuter
45 rygglyft
Crosstrainer 5minuter
plankan

Sedan skrek Andi så mycket så jag fick avbryta träningen, typiskt när man väl är igång och känner att man vill göra mycket mer, men men....

Fick sedan roa barnen och när klockan var halv sju fick småttingarna mat och sedan gå o lägga sig. Båda somnade på en gång, härligt! Jag passade på att göra 45 situps och lite mer av plankan, vill verkligen komma i form nu.

Sen gick jag och Jennie o badade o efter det tog vi på oss pyjamaserna och drack te och åt knäckemacka, mysigt! Nu sitter jag här och skriver och Jennie sitter bredvid och gnuggar ögonen så det är nog dags att lägga henne snart också, sen blir det Sofias änglar och housewifes.

Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0