17 timmar

Nu är det 17 timmar kvar tills Jimmy kommer hem. Måste säga att denna vecka har fungerat, men det har varit på gränsen hela tiden. Barnen har börjat blivit så himla sällskapssjuka och vill bli roade hela sin vakna tid. Babygymen, babysittrarna, tv, musik, mammas dans, vaggande, inget roar dom längre...

Dom sköter fortfarande sina sov och mat rutiner underbart, så det kan jag absolut inte klaga på. Men det hade ju varit trevligt om dom kunde roa sig lite i babygymmet eller så, något jobbigt att leka med båda samtidigt och stora tösen vill pyssla eller nått.  Men det är bara o inse att jag kan inte göra allt hela tiden och det är okej att gå i pyjamas hela dagen om jag vill.

Idag när småttingarna sov middag och Jennie lekte på sitt rum så fick jag ett ryck mitt i all trötthet, jag satte på stereon med bra musik och drog fram crosstrainern och körde i 7km. Helt slut blev jag men det var skönt o röra på sig, ett bra sätt att få ur lite frustration ur systemet. Efter det blev det en snabb dusch för sen vaknade ungarna och det blev full rulle igen!

Men idag hade jag tur, mamma kom hit och hjälpte till mellan fyra o sju, vilket är guld värt för det är den jobbigaste tiden på hela dygnet. För då är dom inte så nöjda, det är precis som att dom är hungriga hela tiden fast dom åt fyra och får nästa mål halv sju. Men från fyra målet så är det sura miner o gnäll hela tiden tills dom får halvsju målet, sen somnar dom så snabbt och sover till nästa dag. Visst det kanske inte låter så länge men två och en halv timme känns som en evighet när det är skrikigt och gnälligt! (dubbelt upp också)

Men imorron kommer Jimmy hem och då ska han få ta hand om mig och sina barn! :) Ska bli så härligt att få en styrkekram från honom, saker och ting känns lättare när han är hemma och hjälper till. Så det gäller att passa på o vila för min del för sen åker han på söndag igen och blir borta tills nästa fredag igen. Sen får vi äntligen en längre helg ihop.

Jag har verkligen förstått nu att man måste be om hjälp om man behöver den, det fungerar inte att vara ledsen o frustrerad hela tiden, man är ingen bra mamma då. Så jag har blivit duktig och vågar nu att be om hjälp! :)

Ne nu ska jag dricka upp det sista i vinglaset och sedan dra täcket över huvudet, nya tag imorron!

Må gott allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0