Blir inte som man tänkt sig!

Det blir inte alltid som man tänkt sig..
Idag var planen att jag skulle ha en lång sovmorgon och sedan umgås med Pauline och gå en sväng på stan, men icke sa nicke.
Vaknade kvart i åtta av att syster ringde o berättade att hon var på BB och att det var dags! Då blev jag ju så glad så då kunde jag inte somna om mer. Jag o Jennie gick ner och åt frukost och myste i soffan, men jag kände ett konstigt tryck i mellangärdet och det strålade ut i armar och ben som sockerdricka. Men jag tänkte först att det går över snart för jag har haft så till och från senaste veckan. Men efter två timmar så kändes det bara värre och det kändes även som att någon satt på mitt bröst och jag blev akut illamående. Ringde till lasarettet som sa åt mig att komma in till förlossningen på en gång.

Väl där inne så tog dom mitt blodtryck vilket ledde till att jag svimmade men jag kom sakta men säkert tillbaka..hehe
Efter dom tagit proverna och läkaren tittat på mig så ville dom ha kvar mig för observation under dagen. Det var riktigt tråkigt att ligga där helt själv, men det är tur man har internet på telefonen. Jag fick ligga i samma rum som jag födde Jennie så man fick lite flaschback. Efter ett par timmar så fick jag reda på att blodtrycket och blodvärdet var för lågt och enligt mitt urinprov så låg jag nära en havandeskapsförgiftning. Men dom var inte helt säkra eftersom jag har lågt blodtryck, vid HF ska det vara högt blodtryck. Ska tillbaka imorgon och lämna morgonprover och blodprover som ska analyseras för att se om de är HF eller inte.

Jag hoppas verkligen att det inte är det, då det är sån stor risk att barnen kommer alldeles för tidigt då och det vill vi inte! Vi får helt enkelt se hur det går imorgon och hålla tummarna.

Mitt i allt detta kaos så föddes min första systerson Adam! Han är så fin och jag vill bara åka dit nu och pussa och krama på honom! Men jag får vänta tills på fredag eller lördag för då ska vi åka ner! :)

Nehe nu ska jag inta viloposition i soffan och äta en härligt god marabou chokladkaka!

//Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0