You see me beautiful

12:50
Här har ni en snabb update om ultraljudet. Det gick jätte bra! Tösen hade gått upp i vikt! Det skiljer fortfarande ett halvt kg, men så länge det inte blir större skillnad så är det ingen fara. Så nästa besök blir den 22/11 för att diskutera förlossningssätt och när det ska ske.
Nu ska jag vila!

Bye Bye


09:30
En update kommer nu, bättre sent än aldrig!

Besöket hos barnmorskan igår gick jätte bra, jag hade gått upp ett kg och magen hade växt 2cm så det finns hopp om att flickan har gått upp i vikt! Vilket jag får veta idag, för jag ska på ul klockan 11, något nervös, men det går nog bra! Min barnmorska lugnade mig också och talade om hur det skulle gå till om bebisarna behöver komma ut inom den närmsta veckan. Så det var skönt att få lite info och ha lite att gå på.

Vad har hänt annars? Jo i förrgår så bakade jag och tösen pepparkakor, men det var inte så roligt som jag trott. För tösen tyckte det var kul i en kvart sen ville hon inte mer så jag fick göra klart allt själv. Men när pepparkakorna kom ut ur ugnen så ville hon gärna dekorera dom och det fick hon! Så nu är pepparkakslådan full och i frysen ligger lussebullarna så nu är vi redo för julen!


Igår träffade jag Pauline på stan, vi tog en trevlig fika och sen tittade vi runt lite. Det är så underbart o se allt julpynt, jag vill handla massa nu!! Men jag får hålla mig lite till, men jag längtar så efter att få pynta här hemma och göra mysigt. Jag älskar julen! (om ni inte förstått det) hehe...
Efter stan så myste vi lite hemma hos mig eller jag myste mest med Alicia, hon var ju vaken nästan en timme o det är så mysigt för hon har börjat bli nyfiken på saker runt om kring, gullunge!

Ne nu ska jag nog resa mig ur soffan o börja göra mig iordning så jag hinner till ultraljudet i tid. Ska försöka hinna med update ikväll så ni får veta va som händer.

Bye Bye

Kommentarer
Postat av: sargit

Vad roligt med ultra... Saknar tiden som gravid faktiskt då jag läser hur andra har det ;)

Våra föddes i v. 34+0 och det har gått hur bra som helst, så tat bara lugnt, vill de ut så vill de ;)

Önskar bara att vi hade fått mer info om förlossning m.m. innan det var dags, vi var lite dåligt förebredda då Sannas (tv1) vatten gick och satte igång det hela. Vi hann inte ens gå hela den s.k. förldrautbildningen... Men personalen vi mötte gjorde att vi aldrig kände någon oro då de väl kommit till världen trots en tid på neo.

Hadde inte ens bäddat deras säng eller fixat skötplats, för att inte tala om att packa någon väska att ha med ;)

Älskar julen jag med, längtar till barnen är stora nog att vara med och baka och fixa :)

2010-11-11 @ 21:41:29
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Annica

Kul att du saknar tiden som gravid, jag vill bara att det ska vara över nu. Det gör så ont överallt. Jag har inte heller fått så bra info men ska få det om två veckor, så jag får väl hoppas att bebisarna är kvar tills dess ;)

Jag har ju iof fixat allt här hemma då jag är så rastlös om dagarna ;)

Julen är bäst och det är jätte mysigt att julpynta och pyssla med barn :)

2010-11-12 @ 08:36:12
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0