Vårens tecken

Vaknar av att solen lyser igenom gardinerna och strålarna når mitt ansikte, tar en stund och njuter av att våren närmar sig. Jag vänder sedan ryggen mot solen och stänger ögonen för att falla tillbaka till drömmarnas värld för denna morgon är huvudet extra tungt efter gårdagens gifter. När jag väl är nära till drömmarnas värld så står det en annan solstråle bredvid sängen och prasslar med något i sina händer. Jag öppnar upp mina ögon och där står hon den bästa solstrålen i mitt liv och inte nog med det, i händerna håller hon en jätte fin bukett med blommor till mig.

Ett perfekt sätt att starta en lördagsmorgon på!



Dagen började underbart men slutade i tankarnas värld tyvärr, då dagen inte blev lika underbar som morgonen. Ibland sägs ord och görs handlingar som man sedan ångrar snabbt men som är svåra att radera bort från minnet.
Ska snart falla in i drömmarnas värld igen och denna gång hoppas jag att dessa saker följer med in i drömmarna och stannar där, så att morgon dagen blir bra från morgon till kväll.


Oj så djupt jag har skrivit idag, men ibland blir man på det humöret.

Hoppas ni har en trevlig lördag kväll!

Godnatt
//Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0