Sjuk igen!

Då var man sjuk igen, precis lagom till jul eller inte!
Är så himla trött på mig själv nu, varför blir jag sjuk hela tiden? Är det inte jag som är sjuk så är tösen sjuk, fast jag är nog fasiken mer sjuk än hon... Jag hinner juh inte göra något varken på min arbetslista eller min privatalista. Idag skulle jag ha förberett all julmat men icke sa nicke, får hoppas att jag är frisk imorron eller på onsdag annars blir det en tråkig jul.

Jag avskyr att ligga hemma och va såhär sjuk, speciellt som jag är nu med maginfluensa och feber. Man orkar ju inte göra någonting, först ligger man i sängen och tänker nu mår jag nog bättre. Tar sig upp från sängen för att göra något vettigt men jag hinner bara ställa mig upp så är det kört igen!

Min käre sambo kom med en idé om varför jag blir sjuk hela tiden, han tror att jag stressar för mycke både hemma och på jobb, så han tror att min kropp säger ifrån. Han kan nog ha en poäng i det, men det är ju liksom jag, att stressa. Speciellt nu till jul är det massor att göra både på jobbet och hemma, vill ju ha en så fin jul som möjligt.

Men istället ligger man här och tycker så jä*la synd om sig själv och är sååå uttråkad och allt jobb och allt som ska göras bara gnater inne i huvudet svårt att låta bli att stressa nu när jag inte hinner med något istället, får typ skuldkänslor!

Jag avskyr nyårslöften men detta år ska jag ha ett, (som jag ska hålla) jag ska införskaffa vitaminer som jag ska äta och jag ska lära mig att stressa mindre och se om jag blir mindre sjuk.

Jag längtar så till julafton, men mest av allt vill jag bli frisk så det blir en trevlig jul!

Allt för idag!

/Annica

Kommentarer
Postat av: Ann

Krya på dig kära lilla syster...älskar dig!! PUSS

2009-12-21 @ 20:25:43
URL: http://aekan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0