Juldagarna

Då har man firat jul och det var så mysigt!

Julafton
Tösen vaknade vid åtta och då gick vi ner på nedervåningen och henns ögon blev jätte stora när hon såg granen och alla paket! Hon bara skrek öppna paket öppna, så söt. Vi gjorde iordning gröt frukost och åt frukost efter det fick hon öppna två morgonpaket som tomten lagt i julstrumpan.

Sedan blev det dusch och fix och på med klänningarna för oss töser och kostym för mannen. Mamma och bror kom vid tolv tiden och då började vi fixa julmaten och sedan åt vi vid ett. Mycke julmat blev det, men roligast var att Jimmy blev jätte glad när han såg att jag hade gjort hans mammas kålrotslåda...hehe

Efter maten blev det kalle anka och sedan julklappsöppning och tösen fick så mycke fina julklappar!

På kvällen myste vi med sällskapsspel och umgicks, pappa kom också och spenderade kvällen med oss, det betydde jätte mycke för mig att han orkade det efter att han jobbat hela dan!

Juldan
Denna dag hände inte så mycke på själva dagen men klockan fem åkte vi hem till mamma för middag, mycke trevligt att äta annat än julmat! Efter det blev det utgång till Tellus, jag, jimmy, anders och mattias. Det var helt sjukt, en timme i kön 150kronor i inträde, en timme där inne med massa folk och sen taxi hem...haha.. Jag har lärt mig att man inte ska gå ut på juldan, alldeles för mycke folk!

Annandag Jul
Denna dag slappade vi riktigt ordentligt, vi kollad på pippi nästan hela dan för Jennie hade fått pippi dvdbox i julklapp. Sedan var jag fortfarande så trött på julmat och eftersom det typ var det ända man såg i kylskåpet när man öppnade det så fick det bli pizza istället och det var riktigt gott!



I övrigt så är livet bara bra, är lite extra glad nu när jag vet att det bara är två dagar kvar tills jag får träffa min underbara syster! Jennie tjatar redan efter att få träffa bebisen, hon lär bli chockad när hon ser att Stephanie inte är någon bebis längre...hehe... Men dem lär nog ha hur kul som helst, det ska iaf jag och syster ha!

Ne bara för att jag skrev om syster nu så måste jag nog ta och ringa henne, så hade gott!

All for today!



Här är lite bilder från jul!



Kommentarer
Postat av: Ann

ÅÅhhh...så söt jennie var i sina tofsar o klänning!! Snart ses vi...längtar!! puss puss

2009-12-28 @ 19:58:18
URL: http://aekan.blogg.se/
Postat av: Annica

Visst va hon! Ja snart ses vi, ska bli så kul! love u!

2009-12-28 @ 20:01:12
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0