Full fart idag!

Imorse när man vaknade och tittade ut genom fönstret så var det helt vitt ute! Samtidigt som jag tyckte att det var jätte vacker så suckade jag inombords när jag tänkte på att jag och dottern skulle ut och cykla. Men det gick jätte bra att cykla till dagis eftersom snön fortfarande var ny och inte isig ännu. När vi hade cyklat halvvägs till dagis så stannade vi och gjorde snöbollar, Jennie älskar verkligen snön!

Arbetsdagen har varit som vanligt, stressig men rolig, hellre fullt upp och massa att göra än att bara sitta ner och inte göra nått.

Cykelturen hem från jobbet blev en hel annan historia, en nära döden upplevelse! När jag kom i backen ner mot dagis så rullade jag jätte sakta. Men det stod bilar parkerade till höger i backen och en bil bestämde sig för att köra ut mitt framför mig. Jag bromsade för fullt men bromsarna tog inte alls för det var så halt på vägen, jag lyckades svänga åt höger så jag hamnade bakom bilen men jag gled fortfarande. Då bestämde sig biljä*eln att backa in igen för att kunna vända, men han såg inte mig alls som var bakom bilen! Han hann backa in i mitt vänstra knä men jag svängde samtidigt allt va jag kunde åt höger, mot trottoarkanten, då fick jag äntligen stop på cykeln. Jag lyckades få upp mig och cykeln på trottoaren, helt skakig. Men jag blev mest upprörd över att bilen bara backade och vände och åkte! Så irreterande! Så när jag hade hämtat Jennie på dagis blev det promenad hem och nu är cykeln undanställd för vintern och vagnen är framtagen!

Väl hemma så blev det lite fix sedan kom bror på middag, efter middagen så gjorde vi köttbullar till jul! Förutom ägget på golvet så var det trevligt...haha

Var precis ute på baksidan och såg hur underbart fin vår utegran är nu när snön ligger på och ljusen lyser igenom. Snart är julen här, underbart!

Så vackert!




Nu blir det mys i soffan!

/A

Kommentarer
Postat av: Ann

vilken fiiiin fin gran...härlig utsikt. Ja snart e julen här..bara längtar...puss puss

2009-12-15 @ 22:07:01
Postat av: Annica

visst är den! :) Idag har vi typ 2decimeter snö så härligt!

2009-12-16 @ 06:47:15
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0