Dan före dopparedan!

Idag har jag och tösen förberett inför den stora dagen imorron. Efter vi varit nere på jobbet och haft avslutnings lunch så åkte vi hem och medans tösen sov middag så förberedde jag janssons tills imorron. Sedan när hon vaknade så gick vi ut på framsidan och gjorde en snölykta och en liten snögubbe vid ytterdörren, så fint! Efter det så gick vi in och tösen kröp ner i soffan under filten och tittade på pippi medans jag plockade och fixade lite.

Sen bestämde jag mig för att göra julskinkan, när jag skulle skära bort svålen så gick kniven rätt in i pekfingret och blodet rann för fullt. Tror aldrig jag har blodat så mycke från fingret förut så efter ett paket plåster så ringde jag mor min som fick komma hit och titta på det. För jag blev så yr av att se blodet, är lite känslig för sånt. Men hon lindade och gjorde så det slutade blöda. Så då städade vi upp köket och gjorde färdigt julskinkan, den blev super god! Det är underbart med skinkmacka och julmust kvällen innan julafton! Tack mamma för att du kom så snabbt och hjälpte mig!

Resten av kvällen har jag spenderat med mamma och tösen och bingolotto, enda gången på året som jag tittar på bingolotto, men det är tradition!

Julgranen står redo och jag tror tomten kom förbi lagom när jennie hade lagt sig och la paketen under granen, men han kommer imorgon också med paket i säcken! Ska bli så kul att få se Jennies leende hela dagen imorgon och hur hon kommer reagera när tomten kommer.

Ibland önskar jag att jag var liten igen och fick känna den känsla man kände när man var liten kvällen innan julafton. När man låg och vred och vände i sängen och bara längtade till nästa dag till tomten och paketen och man drömde sig bort vad som fanns i paketen. Helt underbar känsla!





***Lite mysiga bilder***


God Jul till er alla och hoppas ni får en underbar julafton med nära och kära!

Love
//A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0