Cykel dag och Pepparkaksbak

Det var nog jäkligt kallt inatt för när det bar av på cykeln mot dagis imorse så hade växeln frusit fast på ettan! Jag kände mig som i en tecknad film, jag bara trampade och trampade men kom nästan ingenstans, sjuk mjölksyra i benen när vi kom fram..haha...


Sen på eftermiddan så tog jag cykeln till service och de blev ingen billig historia, jag trodde att de skulle smörja lite bara. Men det blev ny vajer, nytt lyse, nya handtag och serviceavgift.. Typiskt mig att inte kunna säga nej till försäljare... Men fin blev den och nu rullar den som fasiken!


Hämtade tösen tidigare från dagis idag, så då tänkte jag att vi kunde baka pepparkakor redan idag istället för att vänta till helgen. Tösen blev så ivrig när jag tog fram kavel och deg, härligt att se. Det märks att hon har växt för hon gjorde pepparkakorna nästan helt själv, jag behövde bara kavla ut degen och de blev så fina.
Jag var till och med så pysslig att det blev glasyr och nonstop på vissa pepparkakor, en riktig bakmamma..haha
Ne nu ska jag ta och duscha tösen så allt mjöl försvinner, för mjölet hamnade överallt utom på bakbänken, så det kan gå! Mer bak i helgen, då blir det pepparkakehus och lussebullar. Ska bli så kul!


Snart kommer bror också så då blir det middag och snacka strunt.
/Annica

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0