Andra advent

Dagen började med lussebulle bak som gick sådär.. Tog fram alla ingredienser och skulle börja, insåg då att jag glömt köpa jäst. Så på med kläder på tösen och cykla till affären, givetvis handla vi lite annat gått också så som julmust och toffee, mums! Väl hemma igen så ville tösen vila lite så det fick hon medans jag drog igång med bakeriet. Allting gick jätte bra tills jag stod och knådade degen för då insåg jag att jag hade glömt saffran! Hur kan man glömma saffran i lussebullar?!?!?! Men eftersom jag är så piffig så blandade jag saffran med lite vatten och penslade över hela degen och knåda om den och det funkade faktiskt! Dem blev kanon goa!
Sedan fick vi besök vi tolv av mormor, morbror, Anita och Pauline som var så sugna på fika. Mysigt hade vi och pratade massor. Sedan gjorde vi om köket till en frisör salong... Pauline klippte och jag färgade..hehe..

När alla hade gott, röjde jag undan och sen blev det mys i soffan med tösen och filmen Up, riktigt söndags mys.

Usch så mörkt och trist det är ute nu, när klockan är tre känns det som att det är dags att gå och lägga sig. Jag längtar verkligen redan till sommaren igen, varmt och sol.

Ne nu ska jag och tösen öppna adventskalendern och mysa lite.

Over and Out

/Annica


Tösen hade tomtedräkt idag, så fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0