Resa, sjuk, pizza

Nu var det alldeles för länge sen jag bloggade. Vad har hänt sen sist? Egentligen inget speciellt, dagarna rullar på och barnen växer.

Förra helgen åkte vi en runda till skåne och hälsade på släkt o vänner, det var jätte trevligt både torsdagen och fredagen men sen på lördagen blev jag sjuk o blev säng liggandes hemma hos Jimmys mamma till söndag kväll då vi åkte hem. Trodde först att jag åkt på influensan men när vi kom hem på söndagkväll så kollade jag mig i halsen och såg massa vita prickar så då förstod jag att det var halsfluss. Så på måndag morgon åkte jag till läkaren och fick pencillin. Jag hatar verkligen att ha halsfluss, man blir helt utslagen av febern och så blir jag så svullen så jag knappt kan svälja mitt eget saliv... usch! Jimmy fick vara hemma hela veckan från jobb och hjälpa mig med barnen... Men nu är jag frisk! =)

I fredags hade jag tjejkväll med Emelie, vi åt räkor o massa annat gott.. Sen gick vi ut, men det var riktigt skit tråkigt ute, vad är det för människor i denna stad egentligen? Det var bara muppar ute så jag gav upp o åkte hem istället. Jag blev glad när jag vaknade dagen efter för jag var inte ett dugg bakis och kände mig pigg, så det lönade sig att åka hem tidigt.

På lördagen så var vi hemma hela familjen och på kvällen gjorde vi hemmagjorda pizzor, det blev riktigt gott! Jennie tyckte även att det var jätte roligt att få göra sin egen pizza =) Alltid kul att vara hela familjen i köket o laga mat tillsammans! Sen intog vi sofforna och hade en lugn kväll med melodifestivalen. Måste faktiskt säga att jag tyckte att det var bra bidrag denna gång i jämföres med de andra lördagarna.

Söndagen gjorde vi inget alls o Jimmy åkte till jobbet vid tre tiden, kändes jätte jobbigt när han åkte då jag vant mig att ha hemma sista tiden när jag var sjuk. Men men... tillbaka till verkligheten...

Igår kom Pauline och lilla Alicia förbi och spenderade hela dagen med oss, så både jag och Jennie blev nyklippta och Pauline fick håret färgat! Härligt när man kan hjälpa varandra =)

Idag hade jag tänkt att vi skulle gå ut en sväng, jag och barnen.. Men det är ju skit tråkigt väder, plus att jag sovit jätte dåligt i natt. Så det blir en tråkig hemma dag idag men så blir det ibland. Ne nu ska jag o stora tösen kolla på en film medans småttingarna sover middag.

Ha en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Me & My Baby Dolls

Hej! Kul att du kikade in hos mig! :)



Min pappa gjorde tvilling matstolen helt själv,han gör det även på beställning om du är intresserad ;)



Kramar!



P.S Hur gamla är dina barn?=)

2011-03-01 @ 15:20:23
URL: http://mybabydolls.blogg.se/
Postat av: Annica

Okej, ja jag letar efter en stol som båda kan sitta i. Men jag vill inte ha med bord till...



Mina blir 3 månader på torsdag, så det är full rulle =)

2011-03-01 @ 16:25:33
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0