Paddan

Då var det dags för en ny update efter mycke tjat från omgivningen :-)

Denna veckan har det varit fullt upp men nu är det inte lång tid kvar tills det lugnar ner sig! Här hemma har vi äntligen börjat göra om övervåningen, väggarna är uppe och färdig spacklade så det blir tapeter och målning i veckan! Måste säga att det faktiskt blev mysigt med ett litet sovrum och alla barnen kommer kunna ha egna rum :-)

Bebisarna växer så det knakar för magen är nästan lika stor som när jag var höggravid med Jennie fast att jag bara gått upp 6 kilo än så länge. Så mitt nya smeknamn har blivit "paddan", känner mig så sjukt stor och klumpig och värre lär det juh bli! Båda bebisarna sparkar hej vilt där inne och gärna samtidigt så jag blir både akut kissnödig och tappar andan samtidigt...haha.. Men härligt att jag känner båda röra på sig för jag är så sjukt nojig att något ska gå fel bara för att det är två. Men får försöka tänka positivt och att allt kommer gå bra!

Förutom att jag känner mig som en padda så är jag en jojjo i humöret, tårarna, ilskan, frustrationen, glädjen byter av varandra hela tiden. Men det är mycket frustration över att jag inte kan göra det jag vill göra, fem minuters promenad i skogen så är jag förstörd i fogarna och massa sammandragningar! Jag saknar att inte kunna städa som vanligt, vara ute med Jennie, sitta på golvet och leka, ligga i soffan och titta på tv.. Ja allt det vanliga jag brukade göra helt enkelt. Men jag hoppas jag lär mig med tiden att acceptera det istället för att bli ledsen och frustrerad. På arbetet rullar det på som vanligt med nya och roliga saker, tror jag skulle bli knäpp om jag inte fick jobba. Känns skönt att faktiskt ha något att göra än att ligga i sängen hela dan o stirra i taket så jag är glad att jag får jobba 25% ett tag till iaf!


Ne nu orkar jag inte sitta här längre, så det får bli mer update en annan dag!

Men här kommer lite bilder på paddan (mig)!




Såhär ser det ut inuti vecka 24

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0