En timme är en evighet

Nu är jag här igen efter ett par dagars tystnad...

Istället för att berätta dag för dag vad som hänt så kör jag en sammanfattning. Vi har ordnat färdig med ute belysningarna o julgran, så nu är huset julmysigt både invändigt och utvändigt! I söndags skulle vi på adventsfika hos kära bror, men då tyckte jag att det kändes som att jag läckte lite fostervatten. Så jag ringde in och dom ville att vi skulle komma in på en gång. Väl inne fick vi reda på att det var falskt alarm, igen.... Efter det åkte vi tillbaka till Anders o adventsfikade lite, sen begav vi oss hem. Tösen gick o la sig och Jimmy stack o träffade Johan o jag la mig i sängen. Då när jag låg ensam kom chocken över att ha varit inne på bb o att det inte är långt kvar nu... Jag bröt ihop totalt o bara grät o skrek, jag är så kluven i mina känslor. Vill att magen ska försvinna nu men jag är inte redo för att bli trebarns mamma. Alla frågor o funderingar som dyker upp:
-kommer jag räcka till?
-kommer jag glömma bort Jennie?
-kommer jag amma eller inte?
-kommer jag vara en lugn o bra mamma?
-kommer jag älska alla tre lika mycket?

Usch jag är verkligen livrädd för detta och jag vet inte hur jag ska lugna mig. Både jag o Jimmy var helskakiga när vi var på bb i söndags... Vi insåg hur stort detta egentligen är o hur vår vardag kommer total ändras på en kort stund. Jag spenderade hela söndagskvällen o hela måndagen i sängen o bara var jätte nere, orkade inte prata med nån eller göra nått.... Vill inte må så här längre...

Som vanligt så stöttar Jimmy mig jätte mycket o ger mig massa kärlek nu, vilket jag behöver...

Imorgon ska vi träffa läkaren för att prata om igångsättning, jag vill verkligen att dom sätter igång mig nu så fort som möjligt. För jag orkar inte med detta längre, det tär på mig psykiskt... Vill inte hinna bli mer deprimerad eller nere innan dom kommer för då kan det bli svårt att vända på humöret när dom väl är här. Vill ju vara en glad o pigg mamma....

Så ni som läser detta, stötta mig imorron o håll tummarna klockan ett! Så läkaren gör som vi vill!

Idag har jag inhandlat en overall till flickan så nu är allt färdig handlat o allt är redo! Handlade även strumpor till mig själv, förstår inte var alla strumpor tar vägen?!?! Åt även hotellfrukost med mamma på Voyage, men fan va dyrt det var... 120kr/person rena rånet, men gott var det! Sen lunchade jag med Emelie på princess o åt en härlig varm skinktoast, mumma! Blev även två tröjor från Gina :-)

Ne nu ska jag o tösen lägga oss i sängen o titta på bolibompa o mysa o imorron får vi öppna våra julkalendrar!! :-)

Kommentarer
Postat av: Alex

Tänker på dig hela tiden!!! :)

2010-11-30 @ 18:42:49
URL: http://Asomialexandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0