Just the way you are

Idag är Agnes och Andi elva dagar gamla och dagarna har bara sprungit iväg. Dagarna rullar på jätte bra, har redan fått in mat och sov rutiner på dom :-) Så dom äter och sover samtidigt plus att dom sover hela nätterna redan, super härligt! I lördags hade vi vår premiär tur i vagnen och tog en sväng på stan, dom verkade trivas i vagnen för dom sov så gott hela tiden.

Idag har bvc varit här hemma hos oss och vägt dom och Agnes hade gått upp 200g och Andi hade gått upp 100g, toppen vikter så då vet jag att amningen funkar! :-)
Efter det så gjorde vi oss i ordning och packade bilen sen begav vi oss ner på stan till SN för fotografering till tidningen. Dom var så lugna o fina tills fotografen började ta kort, då var det inge roligt längre så båda skrek hej vilt men på bilden ser det ut som om dom gäspar samtidigt... Så vi kan ju alltid säga att dom var så trötta o lugna..haha... Lovar att lägga upp bilden här sen när det har kommit ut.

Nu har jag pausat en stund och ska snart ta o börja med maten till resten av familjen, idag slår vi på stort och gör pannbiffar :-)

Ikväll efter att jag ammat färdigt ska jag hem till pappa o hjälpa honom att välja tapet till köket. Trevligt o få träffa pappa lite på tu man hand också! Sen blir det bara hem o mysa resten av kvällen.

Jaha då är det bara 10 dagar kvar till julafton och jag har inte köpt en enda julklapp ännu så imorron beger jag mig ut på klapphandling. Jag passar på att sticka iväg själv så att det går fort o smidigt, jag har redan listan klar på vad jag ska köpa så det är bara att åka runt och fixa det snabbt. Julafton kommer bli så mysig med släkten, älskar när det är mycket folk plus att vi ska vara hemma hos oss!

Då var det dags att kliva upp ur sängen o laga lite mat innan det är amningsdags igen.

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: sargit

Vilken lyx då de sover hela nätterna redan!

Så skönt för er :)

Det hade nog våra gjort också men vi blev beordrade att mata dem vart fjärde timme på natten och vart tredje på dagen, så de vaknade då...

Verkar som ni har det helmysigt :)

kram

2010-12-14 @ 18:59:07
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com
Postat av: Annica

Ja jag fick vara lite hård en natt men sen dess sover dom på nätterna. Jag matar mina var fjärde timme på dan och inget på natten. Så länge dom går upp som dom ska så tänker jag inte mata dom oftare.

Jo vi har det riktigt mysigt! :-)

Kram

2010-12-14 @ 20:10:21
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0