Rutiner

Nu är det många som frågat om våra rutiner så jag tänkte dela med mig av dom nu....

Tvillingarna äter sin första måltid 05.00, då hämtar jag in båda två till vår säng och matar dom samtidigt. Sedan läggs dom tillbaka i sina sängar i separata sovrum där dom gott somnar om och sover till 08.30. Efter det går vi upp och kör blöjbyten och klär på kläder och sätter på kaffebryggaren sedan blir det matdags 09.00. När matningen är färdig så får tvilingarna spendera tid i antingen babysittrarna eller i babygymmet medans jag och Jennie äter frukost och gör oss i ordning.

Agnes och Andi är oftast vakna ända fram till 13.00 då det är dags för nästa måltid, som vanligt så matar jag båda samtidigt. Efteråt så läggs dom i sina sängar för en middagslur fram till tre halv fyra, då passar jag på att inta soffläge, antingen framför tv:n eller framför datorn. Sen spenderar tvillingarna tid i babysittrarna eller i famnen tills nästa måltid 17.00.

Därefter är det dags för matlagning till resten av familjen och vi äter vid halv sex så Jennie hinner klart tills bolibompa börjar. Tvillingarna är oftast med i köket då så dom håller sig vakna och glada, så dom kan sova på natten. Jennie lägger sig vid halv åtta och därefter så får tvillingarna på sig pyjamaser och sitt kvällsmål inför natten, alltså vid 20.00 och sedan läggs dom i sina sängar.

Vissa kvällar blir det lite skrik men då kör jag fem minuters intervaller, de får skrika fem minuter sedan ger jag dom nappen, filten och drar i speldosan och går ut igen. Så gör jag tills dom sover, vilket kan ta en kvart till en halvtimme ungefär. Sen är det dags för egen tid, jag är även hård på min egen tid då jag inte vill sitta uppe för länge vill ju vara pigg dagen efter. Så jag spenderar en timme i soffan sen ser jag tio nyheterna i sängen och sover därefter för att sedan börja om 05.00.

Nu har ni fått lite info om hur våra dagar ser ut med matrutiner och annat. Givetvis hittar vi på saker om dagarna så som utflykter och sällskap med andra människor. Men en sak är säker jag rubbar inte på matrutiner, där är jag stenhård på mina tider då jag tycker att man ska ha rutiner så alla mår bra!

Tidigare åt tvillingarna även vid ett tiden på natten men jag och sambon bestämde oss för att ha en "skrik" natt så vi fick bort det målet. Så när dom vaknade vid ett så tog Jimmy Andi med sig ner till vardagsrummet och tröstade honom där fram till 05.00 och jag hade Agnes kvar i vår säng och tröstade henne. Sen fick dom mat då klockan fem och sen den natten så har dom aldrig vaknat vid ett och varit hungriga utan nu räcker det med att ge dom nappen om dom ens vaknar, super skönt!

Nu vet ni våra rutiner!

Sov och mat klocka till fullo!



Kommentarer
Postat av: sargit

Tummen upp för mat och sov klocka :)

2011-01-04 @ 22:37:20
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Jennifer

Tycker du är superduktig och du inspirerar mig till bättre rutiner hemma! Tack för det! kram <3

2011-01-05 @ 22:48:04
Postat av: Annica

Härligt att man kan inspirera andra! Måste ses snart!

2011-01-08 @ 19:07:10
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0