If I ain't got you

Första hela dagen utan Jimmy hemma har faktiskt gått bra!

Jag gick upp först av alla och åt en macka och drack en härlig kopp kaffe, skönt att få lite egen tid innan dagen börjar. Sedan gjorde jag mig iordning och stora tösen började vakna så hon satte sig i soffan och kollade tecknat, inte den piggaste på morronen...haha.. Efter det fick jag väcka Andi då vi skulle till lasarettet för kontroll av hans högra öra. När jag fått på honom kläder och matat honom så kom min mamma för att ta hand om Agnes och Jennie så länge så jag slapp ta med mig allihopa (mycket snällt).

Kontrollen av örat gick inte så bra då han fortfarande inte får godkänt på sitt högra öra, men vi skulle få en remiss till läkaren så får vi se... ingen idé att ta ut något i förskott först man verkligen vet.

Väl hemma igen så städade jag vardagsrummet efter att min syster dotter kräktes där inne inatt så mattan, soffan och sängkläderna fick tvättas.. Hoppas verkligen att det bara var något hon ätit så vi inte får någon kräksjuka här hemma för det vill vi inte! Nu har vi vår första kväll enbart familjen här hemma, bara sambon som saknas. Känns skönt att inte ha några gäster nu, det var jätte trevligt men nu räcker det :)

Efter städningen så färgade jag håret på min mamma och sen har jag och barnen vilat lite och myst. Har även kommit på att småttingarna älskar musik, vilket är toppen då jag är ett musikfreak! :) Skriker dom så sätter man dom i babysittrarna med sina filtar och sedan på med musiken så lugnar dom sig direkt. Efter matningen nu vid fem så skrek Agnes hysteriskt så då satte jag på musik och hon somnade inom 30 sekunder, jag överdriver inte! Sen när låten tog slut så skrek hon igen och blev tyst igen när nästa låt sattes igång, så musiken fungerar som en av och på knapp...haha..

Nu ska jag vika lite tvätt sen ska jag fixa fram lite kläder för morrondagen då vi ska till bvc för vägning och mätning. Skönt o ha sånt förberett så man kan ta det lugnt på morronen!

Ha en trevlig måndag alla goa!


Såhär kan det se ut när det är matdags!

Kommentarer
Postat av: sargit

Men så mysigt det ser ut på bilden.

Börjar sakna den tiden lite faktiskt ;)

Jag hade ioförsig dem i varsin babysitter med mig själv i mitten då jag matade dem när jag var själv.

Själv delammade jag dem (dvs varannat mål per barn) fram till fyra månader, men så här i efterhand hade jag önskat jag hade haft ditt mod och tagit beslutet om att sluta redan de första dagarna då de ändå blev sondmatade.

Amningen var inget jag såg fram emot alls...

Har du lärt dig "tvillinggreppet" då du vill flytta på ett barn med en hand, dvs att grabba tag i barnets kläder på bröstkorgen alternativt alltid ha en handduk under barnet med huvud och fötter mot ändarna så kan du bara ta tag och lyfta i de andra ändarna och flytta barnet.

Väldigt praktiskt då man är själv :)

Hare gott!

2011-01-03 @ 22:13:25
URL: http://www.sargitochmp.blogspot.com.
Postat av: Annica

Ne jag bestämde mig för att ge upp amningen och jag är riktigt glad att jag tog det beslutet.

Jag lyfter oftast med hand under armhålan så jag får handen under ryggen och nacken samtidigt. Kan tänka mig att lyfta mer i kläderna när dom är mer starka i nacken. Tack för tipset :)

2011-01-04 @ 14:46:41
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0