Sjukhus

Jaha då har denna dagen gått och vad har jag gjort? Ingenting, absolut ingenting! För jag har legat i en sjukhus säng från åtta imorse och ligger fortfarande kvar!

Jag kom in imorse för att lämna nya prover och dom gjorden en ny koll på bebisarna. Bebisarna mådde prima och sparkade massor när dom skulle försöka ta en kurva så det tog tid innan dom fick till en.
Sen kom läkaren in och talade om att vi skulle invänta provsvaren för att se om jag har HF. Två timmar senare kom läkaren och meddelade att det inte var HF men att jag fortfarande hade lågt blodvärde och blodtryck. Skit bra tänkte jag, nu kan jag få åka hem. Men icke sa nicke, för då talade läkaren om att dom vill ta en röntgen på mig för att se om jag har en propp i lungan. Så jag fick gott lägga mig i sängen igen för att invänta röntgen, efter att tre timmar gått så kom läkaren in och meddelade att jag var tvungen att ta fler prover för att se vilken typ av röntgen jag skulle göra. Så iväg med fler prover och vänta ytterligare två timmar på svar. Sen kom sköterskan och meddelade att provet inte såg bra ut och att jag skulle röntgas snart. Jaha tänkte jag och skrämde upp mig själv och tänkte det värsta. Sen en timme senare kommer sköterskan tillbaka igen och meddelar att det inte blir någon röntgen för läkaren tyckte inte att provet var så dåligt. Så då tänkte jag igen att jag skulle få åka hem, men inte denna gången heller! Utan då sa dom att jag ska ligga kvar över natten för provkontroll på kvällen och nya prover på morgongen, sedan blir det röntgen på förmiddan.

Snacka om att jag blir snurrig av allt detta, visst känns det bra att jag har folk runt omkring som verkligen kollar upp dessa symtom på alla sätt och vis, men jag vill ju bara ha ett svar och sen få åka hem. Men jag får gott vänta så det blir att somna snart så tiden går fortare.

Min underbara bror kom hit till mig med mc donalds mat, godis, cola och min dator! Helt underbart att få ha datorn och pilla på istället för att stirra i taket! Även mycke trevligt med sällskap en stund. Tack Anders!

Nehe nu ger jag nog upp för idag och ska försöka sova lite, får se hur det går då jag avskyr att sova på sjukhus.

Men nu har ni fått en update alla ni som undrar och bara så ni vet så ska jag må toppen imorron och få åka hem! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0