How to save a life

Då var man i vecka 32 och idag var det dags för ett tillväxtultraljud. Tyvärr så kunde inte mannen följa med då han jobbade så sent men snälla Emelie ställde upp och följde med.

Det var jätte mysigt att få se mina bebisar igen, fast det är fortfarande svårt att förstå att de e två små liv där inne. Efter deras mätningar o koll så förklarade dom att pojken växer mer än vad tjejen gör. Sist skilde det bara 100g mellan dom och nu skilde det ett halvt kilo. Detta var tydligen inte så bra för tjejens del, vilket gör att det blir ett extra ultraljud om två veckor för att kolla om hon kommer ikapp. Har hon inte gjort det så blir det till att plocka ut dom snarast. Men har hon växt ikapp så blir dom kvar till cirka vecka 36-37 då man sätter igång mig. Så detta innebär att mina bebisar kommer om två-tre veckor eller om 4-5 veckor. Inte långt kvar med andra ord!

Det känns jäkligt tungt att ha fått detta besked idag då jag givetvis vill att mina bebisar ska må bra och komma ut runda o goa o utan problem. Många tårar har fälts, men jag får fokusera på att oavsett om dom kommer om två veckor så överlever dom och det är huvudsaken.

En annan grej som var också var att båda hade fixerat sig nu och låg med huvudena neråt så det är inte konstigt att jag har så sjukt ont mellan bena. Så jag blev även tillsagd att ta det ännu lugnare, för risken finns att det sätts igång väldigt snart.

Detta var min rapport om bebisarna för idag.

I övrigt så rullar livet på och pappa är här idag och målar färdigt hallen på övervåningen. Sen ska han och Jimmy ordna med dörrar och det sista i helgen, sen är vi färdiga!!! :-) Äntligen

Nu ska jag gå o ta ett skumbad med min tös, då hon har fått färg i håret efter att ha hjälp morfar med målningen.
Sen blir det levande ljus och en kopp te i soffan.

Ha det gott allihopa!

Kommentarer
Postat av: Jennifer

tänker på dig gumman, säg till om jag kan göra någonting! <3

2010-10-28 @ 17:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0