52 timmar

13:27
Då har man varit utan cigaretter i 44 timmar, måste säga att det faktiskt går lättare än vad jag trodde att det skulle göra. Det ligger verkligen bara psykiskt det är inte kroppen som suger efter cigg det är enbart tankarna. Av dessa timmar så har jag gått till baksidan ett par gånger och kommit på mig själv att jag ska inte ut där jag har juh slutat. Det har speciellt hänt efter att jag har ätit mat eller när jag inte har något att göra. Jag har upptäckt att röka enbart har varit en grej för att aldrig bli helt rastlös, har man inte haft något att göra en stund så har man alltid gått ut och rökt. Det har enbart varit en tidsfördrivare att röka, tänk på det alla ni som röker fortfarande att varje gång ni tänder en cigg är för att ni inväntar att reklamen ska ta slut, att maten ska bli färdig, att ni ska ringa någon, att ni inte har något att göra.

Jag märker även på mitt humör att jag inte röker längre, det känns som att det är något som saknas, jag känner mig lite tom och ensam. När saker inte blir som jag vill så kommer till och med tårarna fram, jag är nog väldigt känslig just nu...

Sen tror jag att jag nog skulle ha mått bättre om det var fler som trodde på mig, men de flesta tror inte att jag fixar att sluta röka, men jag ska banne mig visa er alla!

Min bror sa till mig igår: -Jag tror på dig, du kan visst sluta röka annars har du dålig självdisciplin.

Och det har han helt rätt i allt ligger i om man verkligen vill och jag vill verkligen!

För jag vill inte stå där när jag är 50 år med kol, lungcancer eller någon annan sjukdom och veta att hade jag inte rökt så hade jag förmodligen inte haft det. Men visst man kan få dessa sjukdomar om man inte röker men då skulle jag kunna ta det på ett annat sätt om jag fick det, men inte veta att jag valde det och kanske förlorar massa år av mitt liv och tid med min familj och min dotter!

Så där nu har jag peppat mig lite och påminnt mig om varför jag gör detta, så nu ska jag röja lite och sen får man se vad som händer idag.

21.00
Denna dag har varit den värsta hittills! Jag har inte varit direkt röksugen, visst jag har tänkt på det, mycket! Men jag har framför allt varit oerhört ledsen hela dan och kännt mig extremt ensam. Fast att jag var iväg med bror, mor och jennie och lunchade och sen tittade jag och jennie på film och sen kom pappa på middag. Så har det ändå kännts som om jag har varit helt ensam hela dan.. Svårt att beskriva men typ känt mig tom innuti och ledsen, precis som om jag bara ville kramas med en vän eller ligga i Jimmys famn.

När pappa gick hem och Jennie la sig så blev jag bara mer och mer ledsen juh mer tiden gick. Strax efter gick det inte att bita ihop mer, tårarna rullade för fullt och jag kände mig så tom!

Nu har jag precis tagit en varm dusch och nu ligger jag i sängen och skriver, ska strax lösa lite korsord också så att jag rensar tankarna ännu mer. Känns som att man gör det mesta just nu för att slippa tänka. Men jag förstår inte varför man känner sig så grymt ensam när man slutar röka, någon som har ett bra svar på det? Jag önskar verkligen att Jimmy var hemma nu eller att någon annan fanns till hands men ibland får man bita i det sura äpplet och klara det själv.

Imorgon blir det tillbaka till jobbet så då får jag något att fokusera på, sen hoppas jag verkligen att jag är gladare imorron, kan juh inte gå runt och grina på jobbet...

Men jag är fasiken duktig, 52 timmar utan ciggaretter!!! Beröm till mig själv!

So long!/A


Kommentarer
Postat av: Ann

Jag tror på dig!!! du e jätte duktig :-) pussa

2010-01-06 @ 16:32:08
URL: http://aekan.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Du är sjukt duktig i allt du gör, detta är inga problem för dig, tvivlar inte en sekund! Önskar att jag hann kika förbi i dag, men har packat o renoverat hela dagen. Åker gärna pulka på söndag om du vill, grilla lite korv o varm choklad! Puss o Kram

2010-01-06 @ 21:40:08
Postat av: Annica

Tackar, vad snälla ni är! Hör av dig så hittar vi på något på söndag. Pussar

2010-01-07 @ 17:59:25
URL: http://headupandfeetsdown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0